Kaks tööpäeva Capellas
on juba seljataga. Eile töötasime 7st 5ni
õhtul ja pärast istusime natuke väljas teistega, tegime süüa ja
siis tuppa voodisse visates mõtlesin, et jään kohe magama. Mitte et tööpäev
oleks raske olnud, ei. Pigem annab tunda see, et me pole enam harjunud tööl
käima. Kuu aega puhkasime Eestis ja sellele eelnevalt kuu aega käisime tööl
nagu kuuvarjutused ja 10-tunnised tööpäevi ikka naljalt ei olnud. Mh...mingi
sipelgas jalutas mu ekraanil, lömastasin ära.
Igatahes. Capella on suurem sait kui Gindie ja
Spingsure. Siin on kaks väga kõrget silo ja neli madalamat silo, lisaks kaks
kuuri, kuivati ja hetkel on kahe presendi all hunnik sorgumit ja kikerhernest. Esimene
päev me midagi erilist ei teinudki, sörkisime niisama sabas ja aitasime, kui
oskasime; koristasime kuuri ära (riisusime sodi põrandalt hunnikusse),
lükkasime maast vilja hunnikutesse ja muud siukest värki.
Capella |
Täna pandi Markus kuivati peale tööle, ta koolitatakse välja, et
siis vajadusel saab ta teises vahetuses (öösel) tööl olla. Ta näitas täna mulle
ka vahepeal, mis ta seal teeb. Suht lihtne töö on, peab paari asja jälgima (et
temperatuur on õige), proove võtma jne. Mina sain hommikul palju füüsilisema
töö. Nimelt eile kui rong käis, läks ühest vagunist väga palju vilja üle, sest
mingi masin ei sulgenud (rike) korralikult. Seda oli küll mingi 5-6 tonni jagu
ja enamuse pidime sisse kühveldama, sest kopaga nii maadligi oleks palju kive
sisse tulnud. Lisaks raudteerööbastelt vilja kokku riisumine. See oli ikka
paras porno, sest seal on kruus ja ikka läks aega, et neid väikseid
viljaterasid kätte saada. Rongi laeti umbes 6
tundi, 38 vagunit.
Tööpostil, parasjagu luuaga riisumas |
Peale lõunat sain uue
töö – hopper attendant ehk viljasalve assistent. Olin siis kahe suure silo
juures ja võtsin rekkaid vastu, kes vilja sisse tõid. Alguses mind pandi sinna
umbes nii, et midagi ette ei näidatud, lihtsalt öeldi, et ole seal ja pane
allkiri. Hmm...väga julgustav! Pärast üks tüdruk tuli ja rääkis rohkem asju
lahti. Põhiliselt pean ootama rekka ära, küsima talt paberid, vaatama kumba
silosse vili läheb (ühes niiskem, teises kuivem), siis panema oma koodi ja
allkirja ja ütlema, kas ta võib oma laadungi maha lasta. Üldjuhul oli lihtne,
rekka tuleb ja läheb ja annangi ainult allkirju. Kui siis on vaja teise silosse
lasta vili, siis pean ootama kuni salv tühjaks saab, masinavärgi seisma panema,
transfeerimise teise silosse ringi seadistama, uuesti tööle panema,
kontrollima, et kõik asjad tööle hakkasid. Lisaks tuleb jälgida, et
rekkajuhtidel alati kiiver ja helkurvest või taoline särk seljas on. Vahepeal
oli tühi auk ja polnud rekkaid näha, siis käisin Markust vaatamas ja seal vilja
riisumas. Eks siin nii olegi, et koguaeg sul midagi teha ei ole, aga kui autod
pidevalt tulevad, on igalühel töö olemas. Rekkaid oli ka igasuguseid: ühe, kahe
ja kolme treileriga. Tänane tööpäev lõppes mul 17:30, Markus on siiamaani tööl
(kell hetkel 19:15).
Peale tööd käisin korra
autoga linnas, me elame ka suht linnas, aga võtsin siis oma asjad ja istusin
autosse, hakkasin seda käivatama ja siis vaatasin, et kurat, siin pole rooli.
Siis avastasin, et olin kõrvalistmele
istunud. Siin Austraalias on pidevalt nii, et autosse minnes lähed
valele poole. Kõige hullem oli aga see, et linnast ära tulles peateele pöörates
sõitsin vastassuunavööndisse ja alles siis kui kaugel
auto vastu tuli, avastasin et kurat, valel pool teed. Sai nüüd Eestis ju
koguaeg autoga ringi sõidetud ja täna oligi esimene kord Austraalias jälle
autoga sõita.
No comments:
Post a Comment