Sydney

24 October 2012

Kohal!

Oleme lõpuks kohale jõudnud! Kõigest lähemalt siis... Pühapäeval esimene lend oli Tallinnast Helsingisse, see kestis 35 minutit. Lennujaamas saime teada ka, et pagasi saame kätte alles Austraalias. Minu seljakott kaalus 15,6 kilo, nii et see oli üsna positiivne uudis. Kahjuks me aga sellega arvestada ei osanud, sest oleksime sel juhul võinud läpaka laadija jms kaasa võtta. Meil Helsingis oli ju 10 tundi aega järgmise lennuni, oleks saanud selle aja filme vaadata vms teha. Teine lend läks Helsingist Singapuri ja see kestis 11 tundi. Õnneks saime kahekesi akna alla istuda ja lennul oli õhtu- ja hommikusöök hinna sees, koos jookidega (vesi, mahl, vein, õlu, kohvi, tee, karastusjoogid jms). Saime muidugi filme vaadata ja mänge mängida jms. Enamuse aja siiski magasime, sest lendasime öösel.

Singapuri saared.
Singapuri Changi lennujaama jõudsime kohaliku aja järgi 16.40. Seal oli siis kolm terminali ja lennujaam ise oli no ikka päris suur. Seal näiteks ühest terminalist teise võid sõita rongiga või golfikäruga. Igas terminalis oli veel meeletu hulk poode (toidupoed, parfümeeria, kosmeetika, riided, kotid jne). Muidugi oli ka Lounge´id, restorane, kohvikuid, palju puhkealasid ja minu üllatuseks oli ka: jõusaal, ilusalong (massaažid jms), tasuta kino, mänguautomaadid, pargid. Kuna me lennujaamast ei lahkunudki, siis oli väga hea, et saime lennujaamaga ühendatud väikestes parkides käia, siis saime aru ka, et mida see 30 kraadi sooja nüüd täpselt tähendaski.

Kahju, et meil Singapuris 5 tundi aega oli, sest see aeg kadus kiirelt, seal oli ikka palju avastada ja vaadata. Muidugi tänu minule oleksime peaaegu ka õigest lennukist maha jäänud. Ma nimelt ei arvanud, et ühte ja samasse linna võib minna ühel kellaajal mitu lennukit. Nii vaatasingi kohe tabloo pealt, mis terminali ja väravasse peame minema. Õnneks Markus avastas, et lennuki number ei klapi kuidagi, sest viimasel hetkel avastades ei oleks me võib-olla enam jõudnud õigele lennule (olime teises terminalis ja pidime rongiga natuke sõitma ja umbes 8 minutit jalutama õige värava juurde).

Sunflower Garden Singapuri lennujaamas.
Väravas oli rangem kontroll kui Helsingis. Helsingis küsiti ainult passi ja boarding pass´i (pardakaarti), aga Singapuris pass, pardakaarti, siis pidime kogu käsipagasi lahti võtma, turvakontrollist läbi käima ja uuest oma dokumente näitama. Õnneks läks kõik hästi, ainult veepudelid konfiskeeriti. Sõitsime seekord suurema lennukiga Boeing, saime istuda keskel kahes äärmises pingis. Lennuk oli suuremate mugavustega: korralik padi, tekk, kõrvaklapid, silmaklapid, hambahari ja -pasta. Kohe alguses anti igale inimesele veepudel, hiljem saime siis süüa ka. Me muidugi ei teadnud, et selle lennuga ka tasuta õhtu- ja hommikusöök on. Vedas meil. Filmivalik oli ka suurem. Lend kestis kuslkil 7 tundi.

Hommikul 6:40 kohaliku aja järgi jõudsime Austraaliasse, Brisbane´i lennujaama. Suhteliselt igav ja pisike lennujaam oli. Lennukis saime mingisuguse kaardi, mille pidime ära täitma. See oli kõikidele, kes siis kavatsesid Austraalias peatuda. Edasi suundusime turvakontrolli. Austraalia ja Uus-Meremaa passiga inimesed läksid ühele poole ja kõik teised teisele poole. Järjekord oli üsna pikk, lõpus pidime näitama seda kaarti ja passi. Siis saime edasi minna pagasit ära võtma. Õnneks saime kohe kätte, sest meie pagas ringles juba seal. Seejärel uuesti mingi kontroll, kus pidime ära andma selle kaardi ja sealt juhatati meid edasi ühte kontrolli. See oli vist seetõttu, et kaardil olime märkinud, et tõime ka toiduasju. Siis panime kõik pagasid maha ja koerad käisid meie kotte üle nuuskimas, õnneks nad midagi ei avastanud. Mingi mees küsis ka, et mis toiduained teil on. Vastasime: kommid, šokolaad, küpsised ja saime minema. Juhuuu!

23. okt hommikul Brisbane lennujaamas.
Järgmine sihtkoht oli hostel. Sõitsime rongiga lähimasse peatusesse ja siis jala edasi. Väljas oli juba päris soe/kuum ja suurte kottidega oli üsna piinav olla. Algul me ei leidnud hostelit ülesse ka, aga õnneks oli meil GPS ja muidugi üks austraallane juba tuli uurima, et kas kõik on korras, kui me ühel tänavanurgal mures nägudega ringi vaatasime. Siis saime teada, et hostel on ümber nurga. Hostel "Somewhere To Stay" on üsna suur, aga paras logu ka. Maksime kohe oma majutuse ära ja suundusime tuppa, meie tuba oli viimasel ehk kolmandal korrusel nurga peal. Kuigi bronnisime 7-kohalise toa, olime sattunud 6-kohalisse tuppa. Toad on väiksed, kõigi asjad on põrandal laiali muidugi, sest eriti kuskile pole asju panna. Mingid kapid siiski toas olid. Tundub, et keegi varastamist ei karda, sest kõik asjad on avalikult laiali. WC ja duširuum on kolme toaboksi peale ja need isegi suht puhtad. Täna hommikul oli ukse peal silt, et kõik asjad tuleb põrandalt ära panna ja vannitoas ära võtta, sest tehakse suurpuhastust (arvan, et siis iga nädal tehakse mingi päev). Kõik mahajäetud asjad visatakse minema.

Oma voodi juures, teisel pool seina veel 4 voodikohta.