Sydney

20 January 2014

40+ kuumalaine ja põnev nädalavahetus mägedes

Mount Buffalo rahvuspark
Eelmine nädal väga blogimisest midagi välja ei tulnud, sest meid tabas ligi 5 päeva kuumalaine. Olukord oli isegi nii hull, et kolisime oma madratsiga elutoa põrandale, sest meie magamistoas puudub konditsioneer. Kui Eestis on tavaliselt päeva tipptemperatuur 11-15.00 vahel, siis siin on maksimumtemperatuur tavaliselt 15.00 või 16.00 paiku. Hommikul olid kraadid juba 30 ringis ja seejärel hakkas aina rohkem tõusma küündides kuni 46 kraadini päeval, osadel andmetel ka 49 kraadi. Väljas ringi käies või ka meie köögis oli õhk kohati kõrvetav nagu saunalaval. Seetõttu saime ka eelmine nädal vähem tunde, 8 tundi päevas, sest lihtsalt ei saa korralikult tööd teha sellise kuumaga. Me tegime endal isegi helkurvestid ja kaelarätid ligemärjaks, et keha ülekuumenemist vältida, lisaks tarbisime hulga vett, tegime pikemaid pause külmas ruumis jne. Mitmel pool Austraalias oli ja on siiamaani väga palju tulekahjusid, osades kohtades on tulekahju suuruseks nt 12 000 hektarit. Meie lähedal oli kaks väiksemat tulekahju, mis saadi kiirelt kontrolli alla.

Reede pärastlõunal saime teada, et me ei pea ikkagi nädalavahetusel töötama, sest ka laupäeval oli kuum ilm. Meil juba idanesid peas ideed minna Melbourne'i või lõunarannikule Great Ocean Roadi tegema, sest need on veel meie nimekirjas, mida teha tahame. Pluss praegu on siin suvi ja ideaalne aeg minna sinna, ülejäänud aastaaegadel on seal juba päris jahe. Siis aga uurisime majutuskohti ning nägime, et hinnad olid üpris krõbedad igal pool. Praegu on Melbourne'is tennisemängud ja see lõigi hinna kõrgeks. Otsustasime siis kuhugi mujale minna, valisime ilusate piltide põhjal kiirelt sihtkohaks Bright'i nimelise linna, mis asus meist 207 km kaugusel ehk 2 ja pool tundi sõitu. Panime kibekiirelt oma kodinad kokku ja asusime teele.

Teel möödusime igasugu imelike kohanimedega linnadest nagu Yarrawonga, Wangaratta, Porepunkah jne. Mida lähemale sihtkohale jõudsime, seda mägisemaks maastik muutus. Bright'i linn on pisike, kõigest 2100 elanikuga linn mägede orus. Lähedal asus Mount Buffalo rahvuspark ning pisut kaugemal Alpine rahvuspark, mis koosneb veel mitmest rahvuspargist. Sõitsime kohe meie ööbismiskoha juurde ja nägime, et vastuvõtt on suletud. Helistasime uksel oleval telefoninumbril ja jätsime sõnumeid aga keegi ei suvatsenud vastata. Kuulsime kohviku pool kedagi askeldamas ja uurisime india päritolu neiu käest infot, aga tema ei teadnud midagi, õnneks otsis ta ühe töötaja, kes pidi asjadega rohkem kursis olema. Nimelt ühe prantsuse noormehe, kes uuris, millise toa me broneerisime ja andis meile lihtsalt toa võtme, ilma ühegi dokumendi, nime vms ettenäitamiseta!
Rahvuspargis
Laupäeval läksime turismiinfokeskusesse ja rääkisime, et oleme siin ainult kaks päeva, tahame kusagil matkata, et mis te soovitate teha. Siis tädi andis Mt Buffalo kaardi kätte, tõmbas mõnedel punktidel ringid ümber, mida külastada ja oligi korras. Ei pidanud netis eeltööd tegema :)

Mt Buffalo rahvuspargis on autodel väga hea ligipääs. Tee viib mäe tippu ja vaatluspunktide ja jalutusretkede juures on teepeenrad, parkimiskohad, mõnes kohas ka WC-d, duššid ning külma joogi ja snäkkide ostmisvõimalus. Vaateplatvormidel on korralikud metallist piirded olemas. Esimesel päeval käisime ühes vaatluspunktis, kus nägi ilusat orgu ja hunnikutes mägesid; mäe otsas asuvat järve, kuhu otsustasime ka ujuma minna, et keha maha jahutada; suurte ümmarguste kivimürakate juures ronimas, kus pidi ka kivide alt ja vahelt läbi ronima; kõige kõrgemas tipus, kus avanes 360 kraadine vaade ümbruskonnale. Tol hetkel olime 1725 meetri kõrgusel merepinnast. Loodus oli mäe tipus väga õudusfilmilik, seal oli palju lumivalgeid puid ilma ühegi leheta, kõik oli hall ja kivine. Nägime uusi erksavärvilisi papagoisid, keda enne polnud kohanud, aga kahjuks pildile ei saanud.
Mägede orus asub Bright'i linnake
Pühapäeval käisime hommikul linnapeal poodides, nimelt oli seal palju väikseid poode, kust igasugu huvitavat kraami leida võis. Meie nõrkuseks oli aga šokolaadipood, kus leidis näiteks ingveri ja pipra šokolaadi Madagaskarilt, lagritsamaitselist Mentos't, imevärvilisi lutsukomme ja suures valikus jäätist, mida me ka proovisime. No nii hea oli ikka! Tagantjärele mõeldes hakkab suu vett jooksma. Peale kiireid šopinguid üritasime postkaarte teele saata, aga mida polnud, olid margid!! Kuskilt ei saanud rahvusvahelisi marke! Mis seal ikka. Läksime siis linna juures olevasse vaatluspunkti, mis oli muidugi mäe otsas ja pidime mööda käänulisi teid jälle oma autot piinama :) Vaade oli aga seda väärt. Nägime ka ekstreemsportlasi, kes harrastasid paraglidingut. Seejärel suundusime tagasi rahvusparki, kus tahtsime veel koske näha, sest seal sai ka ujuda. Parkimisplatsilt oli see vaid 400 meetri kaugusel ja meie üllatuseks oli seal väikse kose juures looduslik "bassein", mis oli vist kohalike jaoks hea viis pühapäeva veeta. Inimesed istusid kivide peal, lugesid, jutustasid, päevitasid...No miks mitte! Meie tegime ka oma sulistamised ära, vesi oli muidugi päris jahe, aga mönusalt karastav. Käisime ka üleval pool kose juures ringi luusimas ja leidsime veel ühe veeaugu, kus ujusime, ainult seal oli natuke sogane ja pime põhi.

Kella kolme ajal hakkasime tagasi Finley poole liikuma. Kahju oli muidugi ära tulla, sest selles piirkonnas oli veel palju kohti, kuhu oleks tahtnud minna. Austraalia on ikka nii suur. Seal mägede juures oli palju veinimõisaid, mida oleks tahtnud külastada, samuti teisi rahvusparke, kus asuvad ka suusakuurordid. Brighti linnas oli ka mitmeid suusamüügi ja rendi kohti ning mõnes poes nägime suusapükse ja pakse talvejopesid :) Praegu seal muidugi lund pole (vist), aga talveks tuleb ikka maha.

Fakte:
* Mount Buffalo rahvuspark on 31 000 hektari suurune
* Victoria osariigi kõrgeim mägi on Mount Bogong 1986 meetriga
* Austraalia mandri kõrgeim mägi asub New South Walesi osariigis - Kosciuszko 2228 meetrit

Matkarada! :D

Meie suplemisjärv!

Selle tipu tipus asub vaatetorn, kus oli 360 kraadine vaade.

Austraalia Alpid

Loodus mäe otsas

Sai palju ilusaid looduspilte

Markus basseinis

Kohalik "rand"

Yarrawonga järv - lademetes puid

1. Head ideed, läheme ka sinna! :) Aitäh!

2. Palun, palun ja võin öelda, et te ei kahetse! :)