Sydney

25 October 2013

Viimane päev Capellas!

Eile oli meie viimane tööpäev Capellas. Ma olin hommikul sample standis tööl, aga peale lõunat läksin platsile appi, sest meil polnud piisavalt rekkaid, et kahele inimesele piisavalt tööd oleks. Platsi peal olid teised parasjagu ametis punkri sealimisega ehk punkri äärte kinni panemisega. Kui punker saab täis, siis pannakse punkri alumine ja pealmine present punkri ääres oleva betoonseina külge kinni. Tavaliselt kui punker kinni pannakse, siis hakatakse seda fumigeerima ehk lastakse gaasi sisse, et ennetada viljaputukate levikut. Päris karm töö oli igatahes, sest õues oli 37 kraadi sooja, lisaks peegeldab presendilt päikesekiiri ja tuult peaaegu polnudki. Eriti raske võis see olla minule, kes ma olen harjunud enamuse ajast konditsioneeriga kontoris töötama :) Õnneks lõuna pool peaks sooja olema järgnevalt: päeval 24-27 kraadi ja hommikud-ööd peaksid olema üsna jahedad: 5 kraadi ringis. Ehk siis saab ennast enne suve maha jahutada ja taas pikki pükse ja dressipluuse kanda vahelduseks.

Tänase päeva võtsime vabaks, et saaksime oma asjad ära pakkida, pesu pesta ja õhtul kutsusime oma tuttavad ja töökaaslased siia, teeme grilliõhtu ja lähme pubisse. Eile õhtul tegime jälle eesti kartulisalatit, mis on meie töötajate seas väga menukaks muutumas. Markus praegu kirjutab ühele töökaaslasele retsepti. Lisaks teeme grillil liha, vorstikesi ja kõike muud, mida me veel pole jõudnud ära süüa...Eile saime teada, et kaks vana töökaaslast Andrew ja Cat tulevad ka õhtul siia, nemad töötavad peaaegu 200 km kaugusel. Eks natuke kahju on ikka ära minna, oleme siin ju 3 kuud olnud ja kõik on koduseks saanud, aga kui oleks valida, siis kauemaks ei tahaks jääda ka, eks asjad ammendavad ennast ikka ära ja Austraalia on liiga suur, et ühte kohta kauemaks jääda. Siiski pole välistatud, et järgmine aasta siia tagasi tuleme, sest raha ja tunnid on siin head.

Homme hommikul plaanime 9-10 ajal Emeraldis olla, Triinu peale võtta ning asuda teele ranniku suunas. Panen kaardi ka. Ilma vahelepõigeteta tuleb meie teekonna pikkuseks 2300 kilomeetrit ja see tuleb läbida umbes 9 päevaga. Tahame külastada Bundabergis rummitehast, kus tehakse ekskursioone, näha ilusaid randu, ehk külastada ka mõnda rahvusparki. Enne Sydneyt keerame taas sisemaa poole, aga enne tuleb uurida, kas need teed üldse läbitavad on, sest hetkel on seal suured tulekahjud.

Bribbarees peaks vilja sissevõtt algama 1. novembril, aga meid ootavad nad tööle 4.st novembrist. Hetkel oli seal vihma sadanud natuke, mis on väga hea ja kui piisavalt sajab, siis võib töö kesta veebruarini.