Sydney

04 November 2013

Newcastle, Palm Beach ja Blue Mountains

Jättes Gold Coasti seljataha suundusime ööseks Newcastle poole, sõitsime sinna terve päeva, pikk ja tüütu sõitmine oli. Öömaja saime kusagil odavas motellis ja järgmine päev liikusime edasi Palm Beachi suunas ehk Summer Bay lähedal. Seal kus filmitakse menuseebikat "Kodus ja võõrsil". Me Markusega oleme juba ühe korra seal käinud, aga suur fänn Triinu tahtis ka seda kohta näha. Nii käisimegi sealt uuesti läbi. Seekord sõitsime siis oma autoga, mitte liinibussiga. Teed olid ikka ulmemägised ja võib ikka öelda, et vahet pole, kas oled linnas või maal, siin on vaja maasturit. Päris mitu korda oma reisi jooksul oleme põhja ära löönud kusagile, pole ikka madalate autode sõber see Austraalia. Vaated mägede otsast on muidugi super ilusad.

Palm Beach oli seekord palju jahedam kui aasta alguses veebruaris. Tuul oli jahe, ookeani vesi oli külm. Kas me oleme nüüd Capella 37-kraadiste ilmadega ära hellitatud? Tundub nii. Jalutasime siis niisama rannas ringi ja uudistasime surfiklubi, mis on endiselt remondis. See oli küll pettumus, kaua võib. Filmivõtteid seekord üldse ei näinud, nii kahju. Kuigi ega ma ju sealt enam kedagi vist ei tunneks ära ka.

Peale lõunat liikusime edasi Austraalia ühe enimkülastatud rahvuspragi Blue Mountainsi poole. Helistasime vahepeal oma ülemusele ka ja ta rääkis, et saame alustada teisipäeval, mitte esmaspäeval. Praegu seal nimelt nii palju tööd pole ehk autosid pole üldse sisse tulnud. Seega mõtlesime, et lähme sinna päev hiljem. Ööbisime Katoomba nimelises linnas, kus on väga armsad majakesed  art deco stiilis. Avastasime, et ilmad siin lõuna pool on palju jahedamad, õhtul oli 8 kraadi sooja.

Hommikul hakkasime rahvuspragis jalutusretki tegema ja vaatluspunktides käima. See rahvuspark on meeletult suur ja koosneb mitmetest jalutuskäikudest mägede peal või isegi mägede keskel servadel. Umbes 100 aastat tagasi tegid kaks meest sinna kirkaga tee läbi, see võttis neil kaks aastat aega. Nüüd on muidugi neid teid täiustatud ja isegi mäe otsast viib trepp alla kose juurde. Tegime palju ilusaid pilte ja nautisime vaateid. Kohtasime ka nelja eestlast seal, keskeas paare, kes ikka käskisid meil Eestisse tagasi tulla, nad lihtsalt muretsevad oma pensioni pärast :)

Õhtuks läksime Lithgow nimelisse linna ööbima, sest tahtsime siin kandis veel Jenolan Caves'i külastada, mida üks rekkamees mulle soovitas. Hommikul sõitsime sinna, tee oli mööda mäeservi, selline kitsas ja käänuline, väga kiiresti sõita ei saanud. Need koopad olid aga meeletult suured ja väidetavalt on seal 40 kilomeetri raadiuses koopaid. Me käisime ja seiklesime seal ringi, ka seal on koobaste sisse tehtud jalutusrajad, pandud valgustused jne. Giidiga sai võtta ka erituure, minna maa alla jne. Meil läks juba ise uudistades mingi 4 tundi seal ära. Väga kihvt koht oli!