Sydney

29 March 2014

Jätkuv vihm ehk nurjunud puhkuseplaanid ja saunaskäik

Teekond
Kolmapäeva lõuna paiku asusime teele Snowy Mountainsi suunas, mis asub siit umbes 4-5 autosõidu tunni kaugusel. Seal asub Austraalia kõige kõrgem tipp ja üleüldse palju mägesid ja matkaradu, mis meile huvi pakkusid. Kolmapäeva hommikul oli siin väga hea ilm, polnud vihmast küll mingit aimu. Kui olime teel olnud umbes 10 minutit, hakkas sadama ja kogu taevas oli hall. Mõtlesime ikka edasi minna, sest ilmateadet siin väga usaldada ei saa. Pidevalt on vihma lubanud, aga siis pole midagi tulnud.

Albury linn
Esimene peatus oli meil Albury linnas, kus elab 40 000 inimest. Käisime turismiinfokeskuses, kust võtsime mõned kaardid ja tegime ka lõunasöögi ühes pubis. Tahtsime mõlemad steiki tellida, sest arvasime, et sööme kõhud korralikult täis. Kui me söögi kätte saime, siis vaatasime, et see on küll väga teistmoodi steik. Liha oli väga pehme ja vesine ning halli värvi. Tavaliselt steik on kuum, pealt krõbe ja seest kas siis pisut roosakas või vastavalt maitsele. See oli kõige jubedam ja maitsetum steik, mida ma eales saanud olen. Kumbki meist ei suutnud seda ära süüa. Üritasin kõrval olevaid idusid ja muid juurvilju süüa, et kõhtu natukenegi täis saada. Pärast nägime menüü üleval väikses kirjas, et see on uutmoodi küpsetatud steik, mida eelnevalt on küpsetatud 18 tundi!! Tehakse siis mingi astmeni valmis, et hiljem saad ikkagi valida, kas tahad seda toorelt, pooltoorelt või päris küpselt.

Edasi jätkus sõit Snowy Mountainsi suunas. Tee läks aina sigrimigrilisemaks, nii et auto taga asjad lendasid ühest äärest teise. Tol hetkel oli ilm väga nutune. Igal pool oli pilves, kergelt sadas ka vihma. Nüüd kui meil viis vaba päeva on, et saame midagi teha ja asja rahulikult võtta, siis peab siuke ilm olema. Jube. Käisime ka ühes vaatluspunktis, kus eriti midagi ei näinud, sest nii pilves ju oli. Õhtul 9 paiku hakkasime telkimiskohta otsima või õigemini autole nurgatagust teeotsa (et autos magada), sest maapind oli liiga märg, et telkida. Kahjuks oli nägevus nii kehv, et ühtegi sobivat kohta ei leidnud ja mõtlesime karavanpargist tuba küsida. Saime õnneks natuke soodsamalt ühe toa. Seal polnud meil internetti ja telekas sahises, nii et ei saanud ilma prognoose ka uurida....
Vastava ilmaga vastav tuju :D
Hommikul ärgates oli ilm täpselt sama nagu eelmisel õhtul. Hakkasime siis nõu pidama, mida teha. Olime põhimõtteliselt matkaradadest 1-2 tunni kaugusel, aga pilved ja udu peitsid endaga kõik kaunid mäevaated. Nägime hommikul ilmateatest, et alates Sydneyst allapoole tervel idarannikul lubas vihma. Leidsime, et pole mõtet edasi minna. Soigusime ilmataati oma tunni jagu ja asusime tagasiteele. Samas linnas oli muide ka üks pisem tamm, mida uudistamas käisime.

Järgmine sihtkoht oli Hume tamm, mis peaks selle piirkonna üks suurimaid tamme olema. See on tamm, mis toodab elektrit 85 000-le majapidamisele päevas. Ühel pool oli siis suur järv, kus oli palju puid vee sees ja teisel pool kaks jõge.

Peale lõunat kolasime Albury linnas ringi, käisime kinos filmi "Noah" vaatamas, mis oli päris hea. Siis mõtlesime, et ei taha veel koju minna, et võiksime ju siia linna jääda. Osaliselt oli süüdi ka see, et nägime seal silti "Sauna", mille peale meil siis silmad särama läksid. Otsisime endale majutuskohta, mis võimaldaks ka saunas käimist. Leidsime ühe motellilaadse koha, kus oli mullivann, bassein ja saun. Sauna lubati kasutada vaid pool tundi ehk tegu oli nagu privaatsaunaga, aga kuna see polnud üldse soe ja teisi tahtjaid polnud, saime seal nii kaua olla, kui saun soojaks läks. Nii kaua mõnulesime sauna eesruumis "Spa-s" ehk "mullivannis". Siin Spa nime all mõeldakse mullivanni. Poole tunni möödudes oli saun 50 kraadi peal ja mõtlesime, et aitab küll, lähme proovime siis ära. Muide üle 50-ne see lõpuks ei läinudki, aga tänu suurele leiliviskamisele saime oma isu kätte. Sellest on ju ometi 8 kuud möödas, millal meie viimati sauna saime. Oli ikka mõnus küll! Nahk oli pärast nii siidine ja pehme :)

Reede päeval jalutasime Albury parkides ringi, botaanikaaed oli väga ilus. Siis käisime natuke poodides ringi ja asusime tagasiteele Finleysse. Kuulsime, et siin oli umbes 40 mm vihma, nii et ei teagi, kuidas uuel töönädalal meil tunde on, sest homme lubab ka vihma. Vähemalt praegu on ilm soe ja päikseline :)

Muide austraalia dollari ja euro kurss on selle aasta parim. 1 AUD = 0.67 EUR, kuid endiselt jääb alla aastatagusele ajale, mil 1 AUD = 0.74

Kaugeim sihtpunkt mägede suunal. Vot nii palju siis vaadet oligi :)

Pisem tammike

Kõigil üks näoilme

Järv Albury lähedal

Sama järv. Tamm ühelt poolt....

Ja Hume tamm teiselt poolt. Tammi pikkus 1618 meetrit ja kõrgus 51 meetrit. Ehitati 1919-1936.aastatel.