Sydney

Sydney

31 March 2014

Nädal uue hooga ehk 16 rekkat ja organiseerimatus

Pühapäev oli meil väga mõnus. Hommikul traditsiooniliselt pannkoogid, siis niitsid muru ära. Markus nokitses meie auto katuseraami kallal. Saime paar kuud tagasi töölt prügikasti kõrvalt ühe katuseraami moodi asja, mis täpselt meie autole peale mahub. Markus lihvis selle vanast jamast puhtaks ja tegi spreivärviga üle :) Siis saab nt telgid, madratsid jms kola katusele panna. Ülejäänud päeva võtsime päikest, lugesin raamatut jne. Nüüd on ilmad ju palju nauditavamad, päeval 28 kraadi, jaksab midagi teha ka :)

Täna hommikul läksime natuke varem tööle, sest oleme ju 5 päeva töölt eemal olnud ja ei tea, mis seis tööl oli. Saime parajasse puhkuserežiimi juba, ei viitsinud üldse tööle minna. Punkt kell 7:30 tuli meil rekka sisse, nii et läksin Travisega rekkat testima. Eelmine nädal oli siin suur vihm, aga õnneks mõned farmid ikka käivad. Osadel lõi paaril korral niiskuse üle 22%, millest alates nad saavad vähem raha, sest firmal kulub rohkem energiat selle kuivatamiseks. Enamus farmid on endisele nädala või kahe kaugusel, seega põhimöll läheb alles aprilli lõpu poole käima.

Testimiskontor

Täna olime Travisega oma putkas ja ajasime niisama juttu. Ma olin alguses natuke skeptiline ka, et mind mingi mehega kokku pannakse, sest mehed ei armasta väga puhtust hoida, aga Travis on väga terav pliiats ja koguaeg koristab! Ta ilmselt töötab rohkem kui minagi. Tal on neli last, naine töötab pangas, õppis kunagi itaalia keelt ja pole Austraaliast väljapoole saanud ega tahagi minna. Ütles, et ta on liiga palju uudiseid näinud, sellepärast ei taha minna. Võimalik, et ta saab endale Sunrice kaudu püsitöö natuke kõrgema koha peale, aga kui ei saa, siis ta ütles, et võib siin hooaja ajal töötada ja siis ülejäänud aja niisama olla ja kalal käia :) Siuke elu siin :) 

Ühel ajal boss helistas ja käskis mul kaalusillale minna. Meie ülemus on üks lahedamaid ülemusi, kes mul kunagi olnud on. Siiamaani kõige lahedam on olnud eelmise saidi boss Bribbarees.Tema ainuke miinus on see, et ta ei räägi asju lahti. Ta eeldab, et inimesed saavad temast aru, ilma, et ta midagi ütleks :D Näiteks hommikuti lähed tööle, siis küsid temalt, et kas meil teipi on. Tema vaatab lolli näoga vastu ja ütleb, kust mina tean, ega mina kuuris ei tööta :D Me lõpuks ei küsinud talt üldse, mis me tegema peame, lihtsalt tegime, mis vaja teha oli....Aga tagasi teemasse. Ta siis näitas, kuidas rekkalt kaale võtta ja paberimajandust sellega seoses teha...Ja siis kadus ära, ilma et ta mulle midagi öelnud oleks. Ma siis EELDASIN, et ma jään sinna...Ja ta ei tulnudki tagasi :D
Vasakul pisike putka on meie testimisplats

Kaalusilla põhitöö on väga lihtne: farmer annab testimisputkast saadud paberi, millel on triipkood, löön selle läbi ja tulevad kõik andmed, mis putkas sisestatud. Mul on vaja ainult rekka täiskaal võtta ehk rekka koos viljaga. Siis kirjutan, mis kuuri ja mis kasti vili pannakse. Pärast tuleb rekka tagasi, võtan kaalu, prindin kaks paberit välja ja ongi kõik. Täna oli kokku ainult 16 rekkat, seega oli üsna lebo päev. Päeva lõpus ütles üks teine põhitöötaja, et ta läheb koju...Ma siis uurisin, et kes siis päevalõpuraporteid teeb. Tema vaatas imestunult otsa, et kas ma ei tea siis, kuidas neid teha :D Ee...sorry, ma olen esimest korda siin kaalusillal tööl :D

Eelmine nädal ülemus käskis mul seda tööd õppida, aga kunagi ei rääkinud, mis tasemeni. Tookord üks tüdruk õpetas mind, aga päevalõpu asjadest ei rääkinud midagi. OK. Ütlesin põhitöötajale, et pole hullu, meil siin raamat, vaatan sealt järgi. Nii siis tegingi, aga lõpuks ei saanud raporte välja lasta, sest selle jaoks oli eraldi kasutajanime ja parooli vaja. Helistasin siis ülemusele ja ta ütles, et kas sa pole siis enne seda teinud :D Ma siis, et ei, mul pole paroole ju :D 

Sellega seoses on veel üks naljakas lugu. Nimelt Graincorpis, kui alustasin testimisega, siis käisin koolitusel ja hakkasin kohe tööle nii, et ühtegi inimest minu kõrval ei olnud, kes oleks seda tööd enne teinud. Seega pidin ise veel juurde õppima asju. Siis eelmisel Graincorpi saidil pandi suht esimene nädal õhtuti üksi tööle ja kui kuulsin, et siin hakkan riisi testima, olin üsna nukker. Põhiliselt siis seetõttu, et riis ju jälle teine teema ja peab taaskord ise õppima, sest pole sellist vana kala kõrval. Näiteks eelmine aasta pandi kaks eri sorti riisi kokku, mida riisiga kunagi teha ei tohi ja see läks firmale 2 miljonit dollarit maksma. Ehk siis peab väga hästi oskama tuvastada erinevaid sorte...Igatahes ülemus pidevalt rääkis, et ära muretse, et keegi ei jäta sind enne üksi, kui sul töö selge ja sa tunned end mugavalt!!! Ja täna juhtus siis selline asi :D Kes Austraaliasse tuleb, siis harjuge ära, sest selliseid olukordi on terve viisaaeg täis ja selle kohta me ütleme lihtsalt unorganized ehk organiseerimata. Õnneks on eestlased ju nupukad ja saavad väga hästi hakkama! :)

Üle pika aja saime 10,5 tundi ehk:
  • 8 tundi normaalpalka
  • 2 tundi 1,5 kordset tasu
  • 0,5 tundi topeltasu
  • ja üle 10 tunni tuleb juurde meal allowance 10 dollarit :)

Big money!!! Ajeee...

No comments:

Post a Comment