Sydney

11 November 2012

Alyangula ja esimene tööpäev

Nüüdseks olen juba neli päeva veetnud sellises kohas nimega Alyangula (Northern Territory' il).  Kolmapäeval, 7. novembril lendasin siia, sain vastuvõtus hulga pabereid, mida läbi lugeda. Seal hulgas oli ka tervituskiri hotelli mänedzeri poolt. Mulle oli saabumisõhtul ette nähtud restoranis üks isevalitud pizza ja alkoholivaba jook. Järgmisel hommikul võisin minna restorani hommikusöögile, aga kuna uni oli magusam, siis jäi ära. Õnneks on töötajate söögiruum täpselt mu toa juures, nii et saan iga kell kappi rüüstamas käia, kui tuju tekib.

Metsarajal
Neljapäeval käisin oma uue kodu ümbruskohta kaemas. Ühesõnaga siis meie hotelli/motelli kompleks on omaette mere ääres ja keskusest eemal. Selleks et linna minna, tuleb kuskil 10 minutit jalutada kas siis avaliku sõidutee või metsaraja kaudu.  Mõlemad on juba ära proovitud, kuid kuna siin on troopika, siis üksi metsateed ma ei kasutaks. Meie „linnas“ on basseiniala (tasuta ja sisse saad ainult võtmega), jõusaal, kaubanduskeskus Shopping Arcade (koosneb kolmest väiksest poest), postkontor (kus muuhulgas müüakse laste mänguasju), pubi nimega ARC (Alyangula Recreation Club), golfiklubi, veel 1 pudi-padi pood, supermarket (väiksem veel kui Saaremaal Tooma pood) – ehk siis elame pisikeses kohas. Hinnad on siin muidugi suuremad kui mandril, aga õnneks on elamine ja söök tasuta, seega ei kuluta eriti millegile.

Shopping Arcade
Reedel kell 10 hommikul sain oma supervisoriga kokku. Temaga allkirjastasime minu lepingud ja muud vajalikud dokumendid. Tema ütles, et hakkan alguses housekeeping’ut tegema ja arvatavasti ka hommikusööki tegema, aga eks näis. Aussid muudavad ju nii kiirelt meelt, et ei saa midagi tõsiselt võtta. Tubade koristamise eelis on see, et mul on enam-vähem normaalne graafik. Tööpäev algab 6-st hommikul ja lõpeb siis kui töö on tehtud. Tavaliselt lõunaks pidi töö valmis olema. Seega jõuan päevavalges veel midagi ära teha. Tööriietus on järgmine: oranž t-särk (väga paks materjal) ja mustad sortsid, mis meenutavad meeste korvpallipükse.

Tööpostil
Laupäeval oli üle kahe kuu esimene tööpäev. Mind hakkas välja õpetama itaallane Edoardo, tema on siin pea pool aastat olnud. Kõigepealt siis koristasime hotelli ühiskasutavaid ruume ja siis suundusime tubade peale. Toad on eirnevad, osad on suuremad ja luksuslikumad, osad tavalised. Kõige tüütum on see, et igas toas peab olema palju asju (nt teatud arv veepudeleid, teepakke, suhkur, siis seebid, šampoonid jne) ja see on tubade kohta erinev ka. Üldiselt töö kohta ütleks nii, et Norra tööga võrreldes on siin puhas looderdamine. Kuna töövahendid ka kõige paremad ei ole, siis puhtus nii kõrgel kohal ei ole. Peaasi, et enam-vähem puhas oleks, töötajad võtavad siin asja rahulikumalt. Aga see pidigi austraalia moodi olema – „No worries“ ikkagi.

1 comment:

1. See sinu tööriietus on nii sarnane sellele, mida ma Kreetal töötades kandsin :D Aint meie mustad püksid olid ikka kenasti ümber :)