Sydney

10 March 2013

NZ: Reisi kokkuvõte

Kohad, mida tasuks Uus-Meremaal kindlasti külastada:

1) Milford Sound - üks kuulsamaid fjorde lõunasaarel. Seal tasub kindlasti kruiis võtta või paaripäevane matk.

2) Queenstown - suurte ilusate mägede ja järvega ümbritsetud imekaunis linn. Tuntud rohkem noorte linnana. Ilus koht matkamiseks

3) Mount Cook - riigi kõrgeim mägi

4) Liustikud. Tasmani liustik on Mt Cooki lähedal, Franz Josef ja Fox asuvad lähestikku

5) Järv Tekapo - helesinise veega järv, asub looduskaunis kohas

6) Tasuks külastada lõunasaare lääne või põhjarannikul asuvaid kauneid randu

7) Matkata põhjasaarel aktiivse vulkaani otsa

8) Külastada termaal-alasid, kus saab näha kuumaveeallikaid, auravaid maapindu, kraatreid, geisreid jne.

9) Minna looduslikku termaalvett kasutatavasse basseinidesse ujuma

10) Proovida Uus-Meremaa veine (osades veiniistandustes saab tasuta proovima minna)

11) Külastada Wellingtoni rahvusmuuseumi Te Papa Tongarewa

Praegu istun juba Austraalias, Cairnsi nimelises ilusas kuurortlinnas JJ's Backpackersis laua taga. Jäime reisiga väga rahule. Eriti arvestades seda, et alles kohapeal hakkasime vaatama, milliseid kohti külastada. Esialgu plaanisime lõunasaarele 10 päeva ja põhja 5 päeva. Edasine oli kõik selguseta. Kohapeal võtsime kõiksugu brošüüre, tänu millele meie reisiplaan alguse saigi ja ka Katu tuttav, kes oli enne siin elanud soovitas meile ilusaid kohti. Öömaja ei olnud meil ka mitte kusagil ette planeeritud. Tänu sellele magasime ehk ühe öö autos ja mõnes kohas läks otsimisele rohkem aega, aga kokkuvõttes läks kõik hästi. Nägime väga palju ilusaid kohti ja saime ehk rohkemgi reisist, kui esialgu arvasime. Uus-Meremaa on nii ilus ja rikkalik, põhja ja lõunasaar on nagu kaks ise asja.

Eelarve: Kogu reisi ajal hoidsime kõik tšekid alles asjadest, mis läksid kolme peale jagamiseks (nt. bensiin, söök, majutus, autorent).

Bensiini peale läks meil 700 uus-meremaa dollarit ehk 440 eurot, mis kahe nädala peale ei tundu suur raha, arvestades seda, et sõitsime pool riiki läbi. Autorent oli kuskil 250 dollarit nägu ehk 150 euri.

Keskmise öömaja hind oli 28 nz dollarit ehk 17 euri. Toidu peale kulus keskmiselt 50 dollarit päevas ehk 30 eur. Eesti rahadesse arvestades tundub, et oleksime elanud nagu kuningakassid. Parem oleks ehk öelda, et toidu peale kulus päevas minu kahe tunni palk, sest Eesti ja Austraalia palkasid ja elatustaset ei saa kõrvuti panna.

Soppamine meil väga välja ei tulnud. Kui ka nägime ilusaid asju, siis ei ostnud, sest need oli kas liiga kallid ja samas elame seljakotis, seega pole ruumi asju kuskile panna.

Kokku läks näkku kuskil 3200 dollarit, mis kattis meie kulud (majutus, söök, bensiin, autorent)  Darwinis, Sydneys ja Uus-Meremaalt tagasi Cairnsi. Ise me arvestasime palju suuremate summadega, aga kuna käisime enamjaolt looduskohtades, siis ei olnud seal ka piletitasu. Täna üle kolme nädala vaatasin oma pangaarvet. Tavaliselt olen harjunud, et peale puhkust pangaarvet vaadates läheb süda raskeks, sest nii palju raha on läinud, kuid nüüd esmakordselt vaatasin, et oi, mul on nii palju raha veel järgi. Esmakordne tunne. Eesti kroonides tuleb kuuekohaline summa ära küll.