Sydney

10 March 2013

NZ: Reisijutt nr 8 – vulkaani mäestikus matkamas

Alustasime päeva matkamisega. Sõitsime mäe jalamile, kust saime edasi suusaliftide abil poolde mäkke minna. Lifti hind oli 30 dollarit nägu ja saime selle abil 2020 meetri kõrgusele merepinnast. Ruapehu nimeline mägi/vulkaan oli meie sihtmärk. Seal olidki Uus-Meremaa kolm aktiivset vulkaani, kustunuid on põhjasaarel palju-palju. Vulkaaniline tegevus algas seal 2 miljonit aastat tagasi. Vulkaan Ruapehu ja Ngauruhoe (Sõrmuste Isanda filmis tuntud kui mägi Doom) on ühed aktiivsemad, kuid siiski kolmas neist, Tongariro, purskas 2012 aasta augustis ja novembris.

Kohviku terrassil

Hommikul turismiinfokeskuses öeldi, et täna on väga ekstreemsed olud mägedes, sest nii tuuline on. 2000 meetri kõrgusel pidi olema kuskil 40 km/h ja 3000 meetri kõrgusel 60 km/h. Kuna ilmselt niipea enam Uus-Meremaale ei satu või veel enam vulkaanide lähestikku, siis proovisime lühimatka ära teha, mis kestis umbes kaks tundi.

Suusaliftidel ei olnud kabiine, seega tundsime tuult ja külma juba enne matka. Õnneks oli 2020 meetri kõrgusel väike kohvik, mis on ka riigi kõige kõrgeim kohvik. Seal tegime sooja kakao/kohvi ja ühe saiakese. Riietasime end kubujussideks: retuusid, pikad püksid, dressipluus, jope, kindad, sall.

Vulkaaniline mäestik on päris omalaadne. Seal taimi väga ei kohanud, igal pool olid suuremad ja väiksemad kivid, kruusa-liiva-mulla segu. Hea vaheldus „tavalistes“ mägedes matkamisele, kuigi eks nad tippudes ole kõik taimestikuvaesed...Teekond oli meil üsna järsult ülesmäge, seega hakkas kiirelt süda peksma ja seest soe. Kui aga jõudsime nii-öelda lagendiku peale, tuli kusagilt meeletu tuul. Saime kiirelt oma vaated vaadatud ja pildid tehtud. Tundus nagu tuul puhuks meid sealt minema, liiva lendas silma ja igale poole.

Allamäge oli palju lõbusam tulla. Raja ääres oli üksikuid lumevaipu, kus libistasime end ja väikest lumesõda tegime. Nägime ka üksikuid jõekesi voolamas. Inimesi oli seal matkamas veelgi. Mõned kogenumad läksid ikka päris tipu poole ka, aga nendel oli spetsiaalne matkamisvarustus ja ilmselt suurem kogemus ja parem füüsiline vorm ka. Meie jäime oma retkega väga rahule.

Selline maapind oli mägede ümber, tipus oli kivimürakaid rohkem

Öösel ööbisime linnas nimega Taupo, mis asub Uus-Meremaa kõige suurema järve Taupo ääres. Taupo järv on sama suur kui linn-riik Singapur, ainsa vahega, et Taupo järves ei ela 5,2 miljonit inimest. Järv on tekkinud vulkaanipurske tagajärjel.